معرفی وبلاگ
سلام.ممنون از انتخابتون، تو این وبلاگ مطالبه متنوعی گذاشتم از همه چی، امیدوارم خوشتون بیاد، لطفا نظر بدین، نظرای شما خیلی میتونه منو تو ادامه ی فعالیتم تو وبلاگ کمک کنه.ممنون.
صفحه ها
دسته
♥دوستان من♥
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 276027
تعداد نوشته ها : 221
تعداد نظرات : 119
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
"تووالو " کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام است و پایتخت آن فونافوتی است. این جزیره که در گروه جزایر پولینزی قرار دارد، سابقا جزایر الیس نامیده می‌شده‌است.
این کشور در میانه راه جزایر هاوایی و استرالیا قرار دارد و با کریباتی، فیجی و ساموآ همسایه‌است. از نظر مساحت پس از واتیکان، موناکو و ناورو، کوچکترین کشور جهان است. تووالو که در شمال فیجی قرار دارد، از ۹ جزیرهٔ مرجانی در اقیانوس آرام تشکیل شده‌است.جمعیت این کشور حدود 12 هزار نفر است.

آب و هوای آن، گرمسیری بوده و میزان بارش سالانه آن به ۳۰۰ سانتی متر می‌رسد.منبع تغذیه اصلی مردم این کشور، ماهی می‌باشد. همچنین، میوه و نارگیل در این کشور کشت می‌شود.


مساحت کلی این کشور 26 کیلومتر مربع است و عرض آن بسیار باریک است به طوری که این کشور یکی از 11 کشوری است که در خطر نابودی قریب الوقوع در صورت بالا آمدن سطح دریاها در اثر گرمایش بیش از حد زمین است.
تووالو به همراه بسیاری دیگر از کشورهای هم سنخ خود همچون مالدیو و جزایر سلیمان و... برای بقا روی نقشه جهان چشم امید به نتایج اجلاس مقابله با تغییرات آب و هوایی در کپنهاگ بسته اند.
شنبه 28 9 1388 22:8
X