معرفی وبلاگ
سلام.ممنون از انتخابتون، تو این وبلاگ مطالبه متنوعی گذاشتم از همه چی، امیدوارم خوشتون بیاد، لطفا نظر بدین، نظرای شما خیلی میتونه منو تو ادامه ی فعالیتم تو وبلاگ کمک کنه.ممنون.
صفحه ها
دسته
♥دوستان من♥
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 277022
تعداد نوشته ها : 221
تعداد نظرات : 119
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
خطیب نمازجمعه تهران اظهار داشت: در جامعه اسلامی باید در مسیر کینه زدایی تلاش شود و اگر دو جریان دو جناح و دو سلیقه مختلف با هم کدورتی داشتند، باید برای کینه زدایی میان آنان کوشید.



به گزارش گروه سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نمازجمعه همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و سپس درباره پرهیز از کینه توزی، تلاش شیطان برای زنده کردن کدورت های دیرینه و به جان هم انداختن مردم سخنرانی کرد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: از نگاه قرآن کریم زندگی بی کینه، از نعمت های برجسته بهشتی است و بهشتی ها همه با صفا هستند و حتی سرسوزنی نسبت به هم کینه ندارند.

امام جمعه موقت تهران افزود: خداوند در کتاب آسمانی، می فرماید خدایا از مومنان کینه ای در دل ما قرار نده ،‌یعنی اگر می خواهیم زندگی دنیای ما هم بهشتی شود، باید بی کینه باشیم.

وی گفت: دو دوست، دو شریک زندگی یا دو همکار اگر با هم مشکل و گله ای پیدا کردند، نباید آن را ثبت کنند و به عنوان کینه ای به دل بکشند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی افزود: اسلام در اینجا بحث عفو و بخشش را مطرح می کند که در تعالیم امیرالمومنین علی علیه السلام در این باره تاکید زیادی شده است.

خطیب جمعه تهران گفت: قرآن کریم تقوا را با عفو گره می زند و می گوید عفو به تقوا نزدیک تر است و علاوه بر این، گذشت خدا را هم با گذشت انسانها از یکدیگر، گره می زند و می گوید اگر گذشت خدا را می خواهید، از هم بگذرید و لغزش های یکدیگر را فراموش کنید.

امام جمعه موقت تهران در تبیین مفهوم های به هم مرتبط عفو، صفح و مغفرت گفت: عفو یعنی یکدیگر را مجازات نکنید، صفح یعنی لغزشهایی را که از هم می بینید فراموش کنید و مغفرت یعنی اینکه خطاهای هم را بپوشانید.

وی افزود: در زندگی اجتماعی بهشتی، عنصر عفو و گذشت بازار بسیار گرمی دارد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی درباره پرهیز از کینه توزی گفت: قرآن کریم اصلاح " بین الاثنین " را از ارزش های والای اسلامی می داند و توصیه می کند که سعی کنید چنانچه بین دو برادر دینی یا دو گروه کدورتی پیدا شده است دست به دست دهید و کدورت زدایی کنید.

وی افزود: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که تلاش برای نزدیک کردن دلها به هم از نماز، صدقه و روزه ارزشمندتر است زیرا کینه ، کدورت و اختلاف، دین برانداز است و جامعه را آکنده از اعصاب خردی ها و ناراحتی ها می کند.

خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: در جامعه اسلامی باید در مسیر کینه زدایی تلاش شود و اگر دو جریان دو جناح و دو سلیقه مختلف با هم کدورتی داشتند، باید برای کینه زدایی جاهلی میان آنان کوشید.

آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: همانگونه که برخی گناهان، ذاتا از گناهانی است که باید اهتمام جدی و مراقبت اساسی برای انجام ندادن آن به کار بست، از روایت برداشت می شود که ایجاد زمینه آن گناهان هم به مثابه فراهم کردن گناه است.

خطیب جمعه تهران افزود: غیبت و تهمت حرام است اما شما هم نباید کاری کنید که پشت سرتان غیبت کنند یا به شما تهمت بزنند.

وی گفت: همانگونه که کینه داشتن از مومنان ضدارزش است، نباید زمینه چنین مسئله ای را هم فراهم کرد.

امام جمعه موقت تهران سپس به بیان شش عامل ایجاد کینه پرداخت و گفت:‌ یکدیگر را مسخره کردن، عیب جویی از هم، القاب زشت به هم دادن، بدگمانی نسبت به یکدیگر، تجسس در امور شخصی هم و غیبت کردن عوامل اصلی زمینه ساز کینه است و فراهم کردن این زمینه ها مانند کینه توزی بد است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی افزود: از قرآن کریم اینگونه استنباط می شود که مومنین باید هوشیار باشند زیرا برخی به دنبال جداکردن مردم از یکدیگر و احیای کینه های جاهلی هستند.

وی گفت: باید به فکر دشمنانی بود که در خارج از مرزها، به فکر ایجاد تفرقه و کینه میان صفوف یکپارچه و فشرده ملت هستند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی همچنین با تبریک سالروز میلاد پربرکت هفتمین خورشید فروزان امامت و ولایت به بیان نصیحتی از امام موسی بن جعفر (ع) پرداخت و گفت: این امام همام فرمودند که مومن استواریش از کوه بیشتر است ، کوه را می توانند بتراشند اما نمی توانند ذره ای از ایمان مومن بکاهند.

دسته ها : اخبار - سیاسی
جمعه 2 11 1388 19:17
X